اپلیکیشن های واقعیت افزوده

اپلیکیشن های واقعیت افزوده

اپلیکیشن واقعیت افزوده یا (Augmented Reality) را می توان ترکیبی از فضای مجازی با فضای واقعی دانست و تصاویر و ویدئو ها را به صورت هوشمند استفاده کرد.امروزه استفاده از گوشی های هوشمند و سیستم های کامپیوتری افزایش یافته ، به همین دلیل اپلیکیشن های واقعیت افزوده نیز در حال گسترش و بهبود می باشند.

واقعیت افزوده عناصری را از طریق سنسورهای ورودی مانند ویدئو ، تصویر و… ، را ازکاربر دریافت می کند و  دنیای مجازی را به دنیای واقعی اضافه می کند. این تکنولوژی زندگی بشر را با تغییرات اساسی روبه رو کرده است.

اپلیکیشن های واقعیت افزوده برای گوشی های اندروید و آیفون

اپلیکیشن های واقعیت افزوده برای گوشی های اندروید و آیفون

در ادامه چند نمونه از اپلیکیشن های واقعیت افزوده برای گوشی های اندروید و آیفون را به شما معرفی خواهیم کرد.

اپلیکیشن واقعیت افزوده Sketch AR

این اپلیکیشن برای کسانی که به طراحی و نقاشی علاقه مند هستند بسیار مفید است. اگر شما هم به نقاشی و طراحی علاقه مند هستید ولی استعدادی در این حرفه ندارید به کمک این اپلیکیشن می توانید به یک نقاش و طراح حرفه ای تبدیل شوید.

به دو روش می توان از این اپلیکیشن استفاده کرد. روش اول اینکه از تصاویر و طراح هایی که به صورت پیشفرض در اپلیکیشن وجود دارد استفاده کرد و روش دوم اینکه تصاویر گرفته شده توسط دوربین گوشی را به تصاویر قابل ردیابی تبدیل کنید و آنها را در دسترس کاربر قرار دهید تا کاربر با استفاده از آن و با کمک راهنمای برنامه ، نقاشی را به دست خود ترسیم کند.

اپلیکیشن واقعیت افزوده Mondly

این اپلیکیشن واقعیت افزوده ، مناسب کسانی می باشد که قصد یادگیری زبان جدیدی را دارند. این اپلیکیشن دارای 33 زبان جهت یادگیری شما می باشد. اگر به دنبال اپلیکیشنی مناسب جهت تقویت و یادگیری زبان جدید هستید این اپلیکیشن مناسب ترین انتخاب برای شما خواهد بود. یکی از قابلیت های این اپلیکیشن تمرینات روزانه و همچنین امکان برقراری چت به زبان مد نظر است تا شما بتوانید در کوتاهترین زمان ممکن به بهترین روش زبان جدید را یاد بگیرید.

اپلیکیشن واقعیت افزوده BBC Civilisations AR

این اپلیکیشن واقعیت افزوده ساخت بی بی سی است و مناسب کسانی است که به مکان های تاریخی علاقه مند هستند. این اپلیکیشن به این صورت طراحی شده که در ابتدا با استفاده از راهنما به شما نحوه ی استفاده از اپلیکیشن را یاد می دهد. این اپلیکیشن برای کسانی که به موزه و تاریخ نیز علاقه مند هستند ، می تواند مفید باشد.

اپلیکیشن واقعیت افزوده Lnk Hunter

اپلیکیشن واقعیت افزوده Lnk Hunter مناسب افرادی است که قصد دارند تاتو و یا خالکوبی بر روی بدن خود بزنند. نسخه قبلی این اپلیکیشن تنها رنگ سیاه و سفید را پشتیبانی می کرد ولی نسخه جدید آن امکان پشتیبانی رنگ های مختلف را دارد. با استفاده از این اپلیکیشن می توانید تاتو و خالکوبی هایی که در اپلیکیشن هستند را بر روی بدن خود طراحی کنید.

اپلیکیشن واقعیت افزوده Lnk Hunter

اپلیکیشن واقعیت افزوده Google Translate

اپلیکیشن Google Translate  یک اپلیکشین واقعیت افزوده نیست اما قابلیت های یک اپلیکیشن واقعیت افزوده را دارد. این اپلیکیشن مناسب کسانی می باشد که قصد دارند به کشورهای خارجی سفر کنند اما با زبان آن کشور آشنایی ندارند.از این اپلیکیشن به دو روش می توان استفاده کرد. روش اول اینکه به صورت آنلاین متن و یا تصویر خود را ترجمه کنید و روش دوم اینکه به صورت آفلاین از بسته های زبانی که از قبل دانلود کرده اید استفاده کنید. با گوگل ترنسلیت دیگر نگران سفر به کشورهای خارجی نباشید.

اپلیکیشن واقعیت افزوده Measure

این اپلیکیشن واقعیت افزوده توسط گوگل توسعه یافته است. اپلیکیشن واقعیت افزوده Measure به عنوان ابزاری برای اندازه گیری طول و عرض و ارتفاع اشیا استفاده می شود. روش استفاده از این اپلیکیشن به این صورت است که شما باید دوربین گوشی خود را به سمت آن اشیایی که قصد دارید اندازه آنها را بدانید ، بگیرید تا اپلیکیشن طول و عرض و ارتفاع اشیا را به شما نشان دهد.

اپلیکیشن واقعیت افزوده AR Ruler

AR Ruler قابلیت اندازه گیری حجم و مساحت اجسام سه بعدی را دارد.این اپلیکیشن علاوه بر اندازه گیری حجم و مساحت اجسام ، دارای قابلیت های دیگری نیز می باشد که برخی از آنها عبارتند از اندازه گیری زاویه ، اندازه گیری ارتفاع ، اندازه گیری فاصله دو نقطه و… . این اپلیکیشن مناسب گوشی های اندروید است و تا کنون نسخه ای برای گوشی های آیفون از آن ارائه نشده است.

اپلیکشن واقعیت افزوده Pokemon Go

بازی پوکمون گو یکی از پر طرفدارترین بازی های واقعیت افزوده است که در سال 2016 منتشر شده است. پوکمون گو یک بازی رایگان است ولی در ادامه ی بازی برای رفتن به مراحل بالاتر و پیشرفت در بازی باید هزینه پرداخت کنید. این بازی به این صورت است که شما پوکمون های اطرافتان را شناسایی می کنید و به مبارزه با آنها می پردازید.

اپلیکیشن واقعیت افزوده Google Maps

اپلیکیشن گوگل مپ یکی دیگر از اپلیکیشن هایی است که توسط گوگل توسعه یافته است.این برنامه دارای محبوبیت زیادی در بین افراد است. با استفاده از گوگل مپ می توانید به مکان هایی که آدرس دقیقی از آنها ندارید ، بروید در واقع گوگل مپ مسیر مورد نظر را به شما نشان می دهد تا بتوانید با خیال آسوده به مکان موردنظر خود بروید.

اپلیکیشن واقعیت افزوده Google Maps

اپلیکیشن واقعیت افزوده Just a Line

این اپلیکیشن با استفاده از دوربین گوشی به شما این امکان را می دهد که با استفاده از خطوط نقاشی بکشید. این اپلیکیشن دارای قابلیت ضبط ویدئو می باشد تا شما بتوانید خلاقیت خود را به صورت ویدئو به اشتراک بگذارید.

 

اپلیکیشن واقعیت افزوده Just a Line

استفاده از واقعیت افزوده نیاز به چه چیزهایی دارد؟

  • دسترسی و اتصال به اینترنت
  • نرم افزارهای AR
  • سیستمی مجهز به سی پی یو ، نمایشگر و دوربین

کاربردهای واقعیت افزوده

واقعیت افزوده به دلیل رشد و پیشرفت تکنولوژی در میان افراد از محبوبیت بالایی برخوردار است.در ادامه چند مورد از کاربردهای واقعیت افزوده را بیان خواهیم کرد.

  • بازی های کامپیوتری یکی از کاربردهای واقعیت افزوده است که امروزه تمام سنین به آن علاقه مند هستند و از محبوبیت بالایی در میان افراد با هر سنی برخوردار است.
  • یکی از جالب ترین کاربردهای واقعیت افزوده در زمینه آموزش است. برنامه های زیادی در این زمینه وجود دارد که Sky Guide یکی از این برنامه ها می باشد که با استفاده از آن می توانید دوربین گوشی خود را به سمت آسمان گرفته و اطلاعاتی در رابطه با آسمان و صورت های فلکی به دست بیاورید.
  • از دیگر کاربردهای واقعیت افزوده می توان به فروش محصولات به صورت اینترتی اشاره کرد. به این صورت که شما محصولات خود را با راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی می توانید به فروش برسانید.

انواع واقعیت افزوده کدامند؟

واقعیت افزوده مبتنی بر نشانگر : واقعیت افزوده مبتنی بر نشانگربه یک دوربین و یک کد QR نیاز دارد. واقعیت افزوده مبتنی بر نشانگر موقعیت و جهت گیری یک نشانه را اندازه گیر می کند تا شما بتوانید موقعیت محتوا را تشخیص دهید.

واقعیت افزوده بدون نشانگر : واقعیت افزوده بدون نشانگر این امکان را به شما می دهد که یک جسم را در یک مکان مسطح قرار دهید.

واقعیت افزوده مبتنی بر موقعیت مکانی : واقعیت افزوده مبتنی بر موقعیت مکانی این امکان را به شما می دهد که هر آنچه در اطرافتان است را به صورت دیجیتالی مشاهده کنید.

واقعیت افزوده مبتنی بر تصویرسازی : هولوگرام هایی که در فیلم های علمی بر روی سطوح هستند از این نوع واقعیت افزوده ها هستند و همچنین این واقعیت افزوده امکان ایجاد نور مصنوعی بر روی سطوح را دارد.

 

 

سیستم سفارش گیری آنلاین
فهرست